Dune Har en Desert Problem

Denis Villeneuve innsats for å fullføre sin tilpasning av Frank Herberts Dune ble satt på vent i utgangspunktet av HBO Max til studio kunne måle suksessen til den første filmen, men ble greenlit løpet av noen få dager etter kino og streaming utgivelse. Dune: Part Two vil bringe liv til den andre halvparten av den opprinnelige boken, der Lady Jessica føder en forbudt barn, keiseren selv kommer til Arrakis og Paul Muad'Dib blir leder av Fremen.

For øyeblikket har det ikke vært noen nyheter om casting karakterene i denne andre utgaven, men følgende er kjente personligheter ikke sett i Part One som bør innføres i oppfølgingen.

Padishah keiser shaddam iv

Det hersker det kjente universet var hjernen bak massakren på huset Atreides, så han er både ansvarlig for dets fall og, ironisk nok, dens opphav. Keiser Shaddam IV of House Corrino var misunnelig på Duke Leto sin popularitet blant Landsraad, skeptisk til hans elitesoldater ledet av Gurney Halleck og Duncan Idaho og skremt av hans Mentat, Thufir Hawat. Denne knuten av bekymring førte ham til å konspirerer med Baron Vladimir Harkonnen å eliminere det de både så som en voksende trussel.

Dr. Yueh svik tillatt hans Sardaukar fanatikere å slakte Atreides og når ordet delene ham på Kaitan av en ny Fremen leder heter Muad'Dib, som truer med krydder produksjon, sender han dem tilbake til sanden på Arrakis å utrydde alt liv på planeten. De møter de Arrakeen innfødte, og Mahdi Fedaykin som har blitt opplært i weirding veien og er helt beseiret. Muad'Dib, som han nå vet er Paul Atreides, wrests riket fra hans grep, og etterlot ham strippet for ornamentikk, rikdom, makt og hans eldste barn før de blir utstøtt i eksil.

Princess irulan

I romanen, er Princess Irulan kronikør Maud'Dib himmelfart, sitter ved oppkomme av historie og gift med sin første sanne Messias. Utdannet som Bene Gesserit fra fødsel og begavet med en lidenskap for det skrevne ord, er prinsessen en formidabel lærd og godt kjent med pynt av innflytelse. Når Paul fjernet farens allierte fra den politiske talerstolen og beseiret sine soldater på slagmarken, ble hun byttet som kveg, slik at han kunne oppnå tronen uten ytterligere blodsutgytelser og legitimiteten til de galaktiske domstolene ved å godta et kjærlighetsløst ekteskap.

Selv om hun spiller litt mer av en betydelig rolle i Dune Messiah, hennes reelt bidrag i den første boken er som et trofé. Utenfor de apokryfe historiske overskrifter som begynner hvert kapittel med hennes signatur, er hennes navn bare nevnt fire ganger i nesten 800 sider. Den første Dune tilpasning regissert av David Lynch og syfy kanal miniserie hver ga Irulan mer byrå og fleshed ut sin karakter, og det er sannsynlig at Villeneuve vil også finne en mulighet til å skape følelsesmessig og forteller sammenstøt med en slik nøkkelperson av tomten.

Harah

Ifølge Fremen tradisjon, da en mann dreper en annen under en Tahaddi Challenge, blir enken etter den drepte ansvaret til seierherre i ett år, som nå har et valg å gjøre: han kan ta enken som sin kone eller som sin tjener. Når Paulus dreper Jamis, er hans kone Harah nå bundet til Paul og hun tar denne nyheten heller stoisk. Fullt forberedt på å sjarmere Paul inn i hennes seng, avslår han tilbudet og stedet hun blir hans trofaste tjener og til slutt tjener en full plass i hans husstand.

Etter fødselen av Alia Atreides, blir Harah hennes barnepike. En sterkt beskyttende og helt lojale følgesvenn til et barn som er fryktet og misforstått i sietch, er Harah beslektet med en annen mor. Selv ganske fremtredende i romanen, hun var helt fraværende fra den opprinnelige filmen og TV-miniserie.

Alia Atreides

Det er forbudt å spise av livets vann mens med barnet. Prosessen kan resultere i hva Bene Gesserit kaller en styggedom, en person uforberedt på, men utstyrt med forfedrenes ego minner som kan dominere verten kroppen. Denne pre-fødte individ ville ha selvbevissthet, full erkjennelse og alle kreftene til en pastor mor i livmoren. Alia Atreides var et slikt barn.

Lady Jessica, i del to, vil gjennomgå dette ritualet å sementere sin plass - og i forlengelsen av, sønnens sted - vil ved å bli en pastor Mor og metabolizing Water of Life, og hennes datter betale prisen for denne beslutningen. Hennes første ord til henne barnepiken var: "Jeg elsker deg, Harah," i en alder da ord ikke skulle vært mulig. Som et fire år gammelt barn, Alia dreper Baron Harkonnen med en gom Jabbar, en forgiftet nål, og frydefullt dreper sårede Sardaukar å samle sine vann som Fremen gjøre, bare noen øyeblikk før hennes bror Paul kroning. Den frittliggende trussel fanges opp i dette barnet som ikke er et barn er skremmende, men også en av de mest etterlengtede tegn å se etter i filmen oppfølgeren.

Antall hasimir fenring

Fenring er en ganske liten karakter som har en spesiell kraft som gjør ham ekstremt dødelig. En genetisk evnukk som er en tjener og venn av keiserne, er Fenring en dyktig morder. Hans blodslinjer ble manipulert av Bene Gesserit i et forsøk på å få til Kwisatz Haderach. Selv om en svikt i den forbindelse, er prosessen gjorde ham immun mot forutseende visjon.

Når Paulus kommer før keiseren sjonglerer potensielle tidslinjer for å kutte en vei mot sin ønskede resultatet, er Fenring totalt blind at han ikke kan gjøre rede for i løpet av de timelige bekker. Som hans allianser svikte og hans valg svinne, spør keiseren Fenring å drepe Paulus og et øyeblikk passerer mellom to menn i en bevissthet slektskap unikt for dem. Fenring er i stand til å drepe Paulus, og Paulus vet det, men når Paul innser hva denne mannen er, vraket av sin biologiske stunting evinces synd og Fenring opplever de ondulerte av følelser sammen med ham, og nekter keiseren, tetting hans skjebne.

Feyd-rautha Harkonnen

The Beast Rabban som ble introdusert i Villeneuves Dune: Part One som blodig slakter av Arrakis er en av to av Baron nevøer og potensielle arvinger. Feyd-Rautha-Harkonnen er som virkelig holder sin onkels tjeneste og er ment å etterfølge ham etter Rabban gjør seg for giftige blant befolkningen til å stadig utelukke Arrakis på en måte som ville tillate uavbrutt strøm av krydder. Feyd-Rautha er en dyktig kriger, kamp-testet i dusinvis av gladiatordødsdueller, og keiseren er valgt mester når Paul kommer til tronen.

Feyd er sterk, rask, sluhet, intelligent og forrædersk. Bruke hver sotete finte til sin disposisjon, inkludert gift, i tillegg til hans enorme erfaring og naturlige talenter, skaper han klimaks kampen som Paulus 'precognition kan ikke pierce. For øyeblikket er lastet med usikkerhet og legitimt betyr en timesamlingspunkt som vil avgjøre fremtiden for millioner av sjeler over hele universet. Kjøring av dette støping og gjør godt på denne siste duell med all teknologi og kreativitet på regissørens disposisjon er, mer enn noe annet, standarden for hvordan denne tilpasningen vil bli husket.

Skaperen / forfatter av The Hidden skriftlærde og COVID39 podcaster. Film screener for Austin Film Festival og innehaver av lidenskapelig meninger e. . M> DC + (Wars-oppfølgere ~ GOAT) / (Game (Breaking (The Wire) Bad) of Thrones-2 siste sesongene) = FAKTA. Oppdratt av Dungeons and Dragons, dommere folk som likte "Signs", og solid kylling på som kom først ideologiske spekteret.

Ahead of Dune episke utgivelsen denne kommende helg, som håper å samle opp store tall på billettkontoret midt pandemien, kastet husket hvordan filmingen prosessen var minner om at en uavhengig film.

Dune direktør Denis Villeneuve og stjernene Timothée Chalamet, Javier Bardem, og Stellan Skarsgård delte sine tanker med The Independent om revamping stor skala sci-fi film basert på den elskede 1965 roman av Frank Herbert, og hvorfor det er historien fortsetter å forbli relevant. Jeg følte at vi gjorde en uavhengig film, sier Bardem, som spiller Fremen stammeleder Stilgar i filmen.

Bardem ytterligere aksjer," ecause Denis vil bare gå til deg og ber deg, eller dele med deg hans idé, hva han foreslår Og også la deg gå fri og eksperimentere og prøve noe for deg, prøv det du vil. prøve, uten tidspress, eller uten press av penger. Chalamet, som leder ensemblet som hovedpersonen Paul Atreides, bidro hans tanker knyttet til balansen av filmens handling / omfang og sin utforskning av underliggende, mer komplekse temaer, enten det dreier seg religiøs konflikt eller spørsmål om øko-catastrophism. Han sa: "Det føles som en kunstnerisk film i noen øyeblikk, det føles som et opptog som Lord of the Rings i noen øyeblikk,., Og deretter noen ganger, liksom, det føles intime for Det føltes bare mer og mer og mer og mer relevant ."

Stellan Skarsgård, som skildrer filmens viktigste antagonist Baron Harkonnen, følte Dune har mye mer å tilby enn noen typisk blockbuster. "Det er ikke bare om forholdet mellom mødre og sønner og fedre og sønner ... men også om politikk, stamme, og kampen mellom klaner Sin om kolonialisme,. Sin om vårt forhold til naturen, og hvordan er vi avhengig av naturen, og hvordan vi ødelegger naturen på samme tid," sa han. Dune ble ansett av mange fans som umulig å tilpasse til en film på grunn av den store kompleksiteten og heftiness av kildematerialet, men med Villeneuve ha en god forståelse av boken samt erfaring takle tungtveiende temaer og bringe utenomjordiske innstillinger til livet, det ser ut til at han var det perfekte valget for å trekke dette av.

Dune verdenspremiere ble holdt på Venice International Film Festival i begynnelsen av september, hvor det åpnet opp til strålende kritikker fra kritikere. Siden da har mange klipp og opptakene er på vei på nettet, sammen med massevis av støpte intervjuer som avslører til fansen hva de kan forvente så snart de gjør sin vei til teatre. Historien følger arving Paul Atreides, en ung mann som aksepterer forvaltning av farlig ørkenplaneten Arrakis, som inneholder den mest verdifulle stoffet i universet kjent som "krydder". Tar kontroll over Arrakis betyr stor rikdom og makt, men det betyr også større fiender, en konflikt Atreides familien vil ha til ansikt.

Warner Bros. og Legendary studioer tilbudt regi jobben til Villeneuve tilbake i 2017, og hans eneste forespørsel om helming slikt heftig prosjektet var at historien ville være delt inn i 2 deler. Selv om en del to har ikke blitt bekreftet, Villeneuve og resten av cast og crew håper at Dune vil appellerer med nok publikum til å ha et andre kapittel kommer til å realiseres. Filmen vil også stjerne Zendaya Coleman som Chani, Oscar Isaac som Leto Atreides, Josh Brolin som Gurney Halleck, Jason Momoa som Duncan Idaho, Rebecca Ferguson som Lady Jessica, og Dave Bautista som Glossu Rabban.

Denis Villeneuves sci-fi epos blir allerede hyllet som et mesterverk - en fantastisk sci-fi-opptog som gjenforteller historien om Frank Herberts klassiske roman. Men med en talent rekke A-kjendiser, kan det være vanskelig å holde styr på Dune cast. Kjenner du huset ditt Atreides fra huset ditt Harkonnen?

Paul Atreides

Young Paul Atreides er arving til familien tronen og en helt spesiell gutt. Etter år med trening sammen med sin far militære, er Paul en kløpper med et blad. For ikke å nevne, han har en helt spesiell evne kjent som stemmen - en mystisk evne som tillater ham å bøye andre til hans vilje. Oh, og en profeti sier hes skjebnebestemt til å frelse sitt folk fra utryddelse - og ørkenplaneten Arrakis også.

Er han god? Chalamet bringer en helt diskret ytelse for å spille - som bærer vekten av ansvaret som han finner ut sin skjebne har lenge vært kartlagt. Det taler volumer at 25-åringen fortsatt skiller seg ut fra det som er et stablet støpt stjerne talent.

Hvem spilte ham sist? Paul ble opprinnelig spilt av Kyle MacLachlan i 1984 David Lynch versjon av Dune. Selv om Twin Peaks kan være uenige, Theres bare ingen konkurranse her - Timothée Chalamet er mye bedre egnet til den delen.

Duke Leto Atreides

Duke Leto Atreides er en mann av plikt og ære - riktignok filtrert gjennom det militær-industrielle kompleks. Oppgave med herskende og beskytte ørkenplaneten Arrakis, Duke Atreides finner snart ut at hans nye jobb er et forgiftet kalken. Sjalu på familiens makt og innflytelse, har keiseren hjernen et komplott for å ødelegge dem. Men kan hertugen finne en vei ut for sin familie og sitt folk?

Er han god? Oscar Isaac er strålende som alltid - å spille en edel fredsbevarer som heller vil megler en allianse med lokalbefolkningen enn erobring dem. Men under de stoiske verdighet ligger en tynget mann som vet alt for godt at dette er en felle. Men hans stolthet og plikt binde ham til viljen keisere.

Hvem spilte ham sist? Jürgen Prochnow tok på kongelig del i Dune 1984. Men spiller Isak rollen med en uhyggelig følelse av ansvar som virkelig setter sin tolkning av Duke hverandre. Det er langt nærmere Duke Atreides i Frank Herberts roman, og av den grunn kan noen argumentere, det er klart den bedre ytelsen.

Lady Jessica

Dukes Concubine, Lady Jessica, er Pauls mor - øker ham på veiene til Bene Gesserit. Den mystiske kvasi-religiøse rekkefølgen er vanligvis gjort opp helt av kvinner, med Lady Jessica implored for å føde en datter. I defiance hadde hun Paulus - lærte ham deres rare evner som han ble eldre. Nå er det opp til henne for å holde ham på rett spor.

Duncan Idaho

Duncan Idaho er en av Dukes Høyre hånd. En ekspert sverdmann og regelmessig forhåndscout for House Atreides, Idaho er også en mentor til Young Paul. Faktisk løper deres obligasjon så dypt at han og Paul tydelig tydelig anser seg for å være surrogatbrødre.

Vi bruker informasjonskapsler
Vi bruker informasjonskapsler for å sikre at vi gir deg den beste opplevelsen på vår nettside. Ved å bruke nettstedet ditt, godtar du vår bruk av informasjonskapsler.
Tillat informasjonskapsler.